tisdag 16 december 2008

Mot Tingsrätten!

Inatt har jag sovit hos Hanna för slippa gå upp okristligt tidigt och färdas till Flempan ända från Åkersberga - det blev sisådär 1,5 timmes skillnad i färdväg, det ni! Hanna välkomnade med lussebullar och jättegod glögg - myyyysigt (låter som retrosnubben i Pressbyråns reklam)! Själv var jag hedning och tog med mig Pringles som present. En liten julmust hade jag också med mig för att släta över det hela.

Så nu sitter man här och väntar in tiden för rättegång. Den senaste uppgiften är att göra ett rättegångsreferat innan helgen. Damerna klev upp i ottan, men väl inne i rättegångssalen ville målsäganden att huvudförhandlingen skulle ske bakom lyckta dörrar, så det sket sig och vi fick gå hem. Det var det bästa målet att skriva om på morgonen, så nu väntar vi på att klockan ska närma sig 13:45 och backup-förhandlingen ska kicka igång. Suck.

Jag kommer inte hinna skriva klart litteraturseminarieuppgiften innan jag ska iväg på kryssning. Oh, darn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

mahaaa jag har heller ingen rubrik.. :S är rädd att det är för personligt.. men men ja ska be pappa läsa nu innan jag lägger upp det..

Roza sa...

Sitter i den skiten just nu :P

Ska precis börja skriva mitt första rättegångsreferat...