söndag 21 december 2008

Dum igen!

Aaaaargh.hur lyckas jag alltid titta på fel tider! Nu har jag bokad busstid tidigt och så visar det sig att jag har juridik/kriminalduggan sent på dagen! Ve mig! Så nu ska jag kliva upp ogudaktigt tidigt imorgon för att åka till skolan och förhandla om att få göra duggan med den tidigare gruppen. Att mejla läraren ifråga vore minst sagt pointless, då jag redan förra veckan mejlade om en annan grej och ännu inte har fått svar. Suck! Har packat någorlunda duktigt nu, men jag är ju minst sagt usel på denna aktivitet, så det slutar alltid med att jag packar ner halva garderoben. Hm.

Efter duggan (om Murphy håller tassarna borta och jag får göra den) styr Y-bussen mot Söderhamn och hälsingländskt vinterlandskap. Me and my solitude! Hela familjen, minus syster som jobbar snutskift, är i Sri Lanka så det blir undertecknad och katterna till jul (nä, jag ljuger, jag ska jobba, så jag kommer få massoooor med godis, så det är egentligen inte synd om mig). Snubben är knäpp och jobbar över jul fast han inte behöver - stiiirrrrrd! Vill det sig riktigt illa kommer jag under Söderhamnsepisoden förvandlas till en sån där läskigt enstörig cat lady á la Gösta i Låt den rätte komma in kombinerat med Helena Bonham Carter i Big Fish med 35 katter och ett hus som luktar kattlåda och småbarnen berättar spökhistorier om.

Äh, gnällspik! Kommer bli asnajs till nyår med skönt folk! Längtar... Och praktik i januari - om nyhetschefen har fått informationmejl från Jan Örnéus. Don't be so sure!

Men sayonara. Nästa rapport kommer när jag framme i ödemarken.(Någon som orkar hämta mig och min belsebubtunga rukkväska på Resecentrum...? )

Inga kommentarer: