fredag 26 december 2008

Bloggning från ödemarken

Japp, jag kom fram! Y-bussen var ovanligt snabb i snörusket, och jag fick sitta bredvid en gullig gravid tjej som fick låna hörlurar av mig till bussfilmen (som var Vägen till Terabithia dubbad, uäck, till danska). Jag blir ett sånt mähä av gravida tjejer, det liksom kliar i fingrarna att bistå dem när de tappar saker på golvet eller suktar efter en godisbit men inte har nån. Pojje hämtade på Resecentrum, så en puss till honom!

Så nu är man parkerad här i villan på Baggargatan. Söderhamns innerstad (kan man säga så?) är sjukt öde, tror folk är för fetmätta för att rulta iväg till mellandagsrean. Själv betade jag av det 2 m korta butiksstråket på 20 min, det är fattigt med reafynd här uppe. Men evolution är på G! Undertecknad, som har en tendens att handla icke-reaplagg på reor, gick hem med en fin kasse - rea only! Fick tag i lite underkläder - ett nödvändigt ont eft eftersom trosor uppenbarligen inte var av prioritet när jag packade hemma i Åkersberga... Men så där sliskigt brat-nöjd var jag mest över att hitta en morgonrock i siden med körsbärsblommor för halva (!) priset - yes I'm a sakura-sucker..!

Julen spenderades på jobbet. Kändes inte som nån större hit att sitta hemma direkt, så jag tjänar feta cash istället, hedning som jag är! Sjukt lättförtjänta cash, dessutom - som baxat! Och allt ska gå till Japan-trippen. Julafton och juldagen var smooth som Sandys vaniljvodkejordgubbsdrinkar. Nästan alla pensionärer var borta hos familjemedlemmar och svullade julbord, så det fanns liksom inte så mycket att göra på hemtjänsten. Har ändå varit tantfarbrorstel efter varje pass. Konstigt.

Mammsen var en ängel och hade gömt knäck och julklappar i en garderob, så då kändes det inte lika sorgligt att vara själv. Massa fina kokböcker och annat! Fast det är snubbens julklapp som gör mig mest hulkig och saknig - fick ett par rosa Skullcandy-lurar, stora som fan! Streetigt och fint till nyklippta pottluggen (japp, jag har posat framför spegeln)! Får inte se snubben på en månad nu eftersom universums jävlighet har gjort honom till kattallergiker. Sucks! Men jag ska nog hitta en volleyboll i källaren att ha som kompis, precis som Tom Hanks. Han ska heta Sten-Yngve.

Haha, fick en Rayman raving rabbids samlarfigur också!




Inga kommentarer: