tisdag 16 december 2008

Time for kontrollerat lättsinne!... eller inte...

Aaaah, andas ut... Fast bara genom munnen, för jag är så in i Mumindalen tilltäppt i nosen av denna ihärdiga förkylning att man skulle kunna tro att den är mer uttjatad än finanskrisen.

Jag är rätt nöjd med referatet.Fick en smärre panik när Hanna och jag själv stoppades av lyckta dörrar en ANDRA gång - vi får inga smaskiga rättegångar, hulk hulk. Så det blev leftovers med bokföringsbrott.(Hur många gånger har Lo läst Ekonomijournalistik? - En gång! Läste hon den? - Nej, hon skummade, för ekonomi är food for worms, in the name of John Keating!) Men Murphy var inte med mig denna dag, huvudförhandlingen gled på i lättförståelighetens mysvarma sken. Sånt gillar vi.

Julkryssning tomoz! Jag måste sova. Och packa. Och härda! Kopiöst alkoholintag stundar i morgondagen, gott folk, och den här kickan kör inte bil!...eller båt för den delen. Det är lite skämmigt att åka på kryssning efter "Färjan" det är ju lite som att man tittar på kids på fatcamp och såna där kändisalkisar på rehab bara för att det får en själv att känna sig liiiite mer normal (fast det vågar ju ingen erkänna, nej, vi tittar för vi är så ooooroade!Bullocks!) På tal om Bullocks funderar jag på att börja kontrollera mitt svärande med kodord igen, men"Bananråtta" är sååå mainstream! Kanske blir det wizard swears?


Inga kommentarer: