söndag 30 november 2008

D-day imorgon

Nej, jag hade nada att säga i helgen. Istället agerade jag drägg framför 50-tumsplasman, spelade Little Big Planet och såg mästerliga "The last samurai" medan jag snaskade popcorn med öppen mun iförd mjukisbyxor.

Är grymt "vem-ska-trösta-Knyttet"-opepp på att alla i JMS2-gruppen ska behöva läsa min horribla riksartikel som i och för sig kunde ha blivit riktigt bra om jag hade kunnat få tag i några "makthavare", men tjohej. Sån tur har vi icke! Pålitligheten hos Kriminalvårdens pressfolk suger valfritt djurs genitalier - kids, don't trust them! Det känns surt, surt eftersom jag redan vet att allt mitt hårda jobb var förgäves och för att jag vet att det inte gick någe bra. Och jag tror inte att jag kommer orka sitta och höra alla andra tala om det jag redan vet - att det inte är tillräckligt bra. Jag blir ett sånt liderligt mähä, i frenetiskt behov av snuttefilt. Pinsamt, men så är det (nej, jag har ingen snuttefilt, jag har en gris).

Vi får se. Jag ska leka gås imorgon, låta besvikelsen rinna av mig. Det var väl först och främst en övning i just arbetsmetoder?

Söndagen gav utdelning i alla fall. Det är bra att ha en snubbe, vars farmor skickar kosing på namnsdagen (hans) och man själv får ta del i vinstpotten. Tjohej! Blev uttagen på gemytlig fiskrestaurang, med kick ass fisk-och skaldjurssoppa. Fick t o m sörpla vin - snofsigt värre för undertecknad som glömt att äta tre mål mat om dagen den sensaste veckan pga den belsebubbiga riksartikeln. (Det låter som att plugget suger, men det är faktiskt riktigt kul!... för det mesta...när man inte glömmer att äta och vara människa.. Faktiskt!) Anyhow, peeps, Melanders fisk i Täby - the place to be and eat om ni känner att Omega 3-nivån är downhill.

Nu ska här förträngas att textgenomgången är imorrn bitti, kl 10 för att vara exakt, eftersom tiden ändrats från 14:00 utan att det lagts upp i newsfeeden på kurswebben. Aaargh, ondskaaaa!! <-- det som kan konstateras här är att alla kurswebbar i riket är precis lika crappy allihopa och inte kommer ut med information på rätt tid eller rätt plats. Ondska. Tur att kursare alltid ringer varandra i panik för att bolla färska rykten om flyttade salar och tider, för det är med högskolans scheman som det är med Kriminalvården - DON'T TRUST THEM!

Just, förtränga var det! Little Big Planet, denna stora lilla sensation. Play it, live it!

(det är Thanksgiving-tider, så jag har förärat min Sackboy med en grillad kalkon till huvud - tänk er Joey i "Vänner" så hajar ni - the awesomeness, the coolness!


Inga kommentarer: