måndag 24 november 2008

Nyhetshopkok

Riksartikeln ska börja kokas ihop imorgon (ja vi säger att vi kokar allting nu för Nils Funke säger konstant att man kokar något när det kommer till nyheter, och själv diggar jag matlagningsreferenser skarpt) och Lo har en smärre känsla av att hon är något slags het gröt på spåren! Kanske. Om någon har lust att opponera sig. Levla upp den kontroversiella pulsen i nyheten! Det känns lite tragiskt att allt vad nyhetsvärdering är (eller rättare sagt vad vi idealistindoktrinerats till att tro att det är) dissas utan ångest då man, i brist på tid och pga överflöd av kurslitteratur till tentan, helt enkelt tar det som bjuds.

Yes, I'm a news-slut.

Men jag intalar mig att jag väl är lite duktigare den här gången än vad jag var med kommunartikeln, där var det ju panik, ångest och elände som bokstavligen la mig på sjukbädden. Nu är spelrummet både större och mer fritt, mer plats för mig - det tackar vi för!

Jag är gladtrött (ahaaaa, något nytt och spännande vi inte har gjort förut) ikväll. Det var länge sedan.



Min snubbe är en jävla achievement-hora. Yeah, you heard me.


Inga kommentarer: