söndag 23 november 2008

Brawl-slakt det perfekta söndagsmyset

Aaaah, fick mig ett angenämt söndagsmysbesök av en Norslundare i alla fall. Nica och Erik drog precis hem till Fruängen i den snövirvlande aftonen. Mjukade upp med lite Smash Bros. Brawl - ägde som fan (har t o m blivit riktigt hype på att bemästra Game Cube-dosan, newbie:n känner sig inspirerad! Börjar bli lite rädd för mig själv, jag är på toooook för engagerad, men Kirby och Lo är DA SLAUGHTER TEAM!... som sagt, jag börjar bli lite rädd för mig själv.

"Flyga drake" var en angenäm överraskning. Underbart foto och en musikaliskt känslig nerv som sticker mellan revbenen. Var ska jag stå? Jag blev arg. Jag blir alltid arg, men inte så arg som jag brukar bli. Har jag blivit avtrubbad? Hemska tanke.. Jag blir avundsjuk på Hassans tillgivenhet, önskar att jag var likadan, hoppas att jag är likadan om det behövs. Jag har klurat länge på vänskap idag, och nu när jag sitter här, chansandes på varje tangent då jag inte längre ser bokstäverna i mörkret, tänker jag tillbaka på hur det var. Och hur det är nu. Och med det kommer en liten naiv förhoppning. Att vi är bättre nu. Att våra små försök har gjort oss bättre, mer rotade. Att vi reflekterar varandra och färgerna vi ser är de som alltid var där. Under flagorna.

Djupt filosoferande, punkt.

Nica och jag är rörande överens om att att MKV suger!! 3 års bortslösad tid ftersom programhelvetet inte ger den kompletta beredskap som krävs. Det skulle behövas cirkus 5-6 kurser till i webb och annat för att göra oss till fullvärdigt labourkött på arbetsmarknaden. It sucks, yeees, med tanke på att jag gör mig en fet effort och skaffar mig dubbla examina för att komma dit jag vill - ambitiös eller för lat för att jobba? Good question.

Nica ska ge mig mat - amen to that, pastorn!

Statskunskap kl 09:00 imorgon, vilket innebär att yours truly måste knata till bussen vid 07:00. "Ack, ack, ve mej", suckar hon efter att ha sett en 2 timmar lång film om talibanregimen.

Sova!

Inga kommentarer: