tisdag 13 januari 2009

Fruktstund!

Jag har bannemej världens mysigaste praktikplats! Vid kl 11 kom nyhetschefen Mattias svassandes med en fruktkorg utanför reporterbåsen och trallade: "Nu är det fruuuuktstuuund!" Fiii faaan vad gullinuttigt! Fruktstunden var egentligen ett maskerat redaktionsmöte som alla hade i läxa att ta med minst en person (på papper alltså) till som var duglig för ett porträtt. Knarkare och kåkfarare låg högt upp på listan . Söderhamns Kuriren är badass maddafackers! Boo-yeah! Undertecknad, vars alla sociala kontakter är utflugna från metropolen Söderhamn, tyckte att det var på tiden att Kurren bevakade Familjen Djurfeldters extravaganta maskeradpartyn till sommaren (Nanni, om du läser, hoppas att det var okej, era fester verkar ju ashäftiga!). Folket verkade nappa i alla fall.

En banan och en clementin senare var det dags att knega igen. Har fått färdigt min finanskrisgrej och en snutt om SJ och förseningar och åtgärdspaket. Båda går imorrn! Sa jag att jag har drattat i backen idag? Fredrik skickade ut mig imorse för att bevaka ett gympapass för invandrarkvinnor på CFL - några omvårdnadstjejer hade det som projektarbete - coolt! Anyhow, jag fick jobbet 08:25 och passet skulle dra igång 09:00. De som varit i metropolen vet att Kuriren ligger i ena änden av stan och att CFL ligger i den andra. Och jag har inte körkort. Så jag sprang, seriöst, jag Forrest Gump-sprang tills jag insåg att jag hade Converse på mig och gjorde 2000-talets mest ograciösa räka på ett stycke blankis mitt på vägen. Det kändes. Till råga på allt så var det dålig uppsluttning på CFL - det kom bara två tjejer, så repet fick sparas till nästa vecka. Det går SÅ bra ibland! Nädå, det har varit en riktigt bra dag. Mer såna!

Och mer fruktstunder!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Omg har du pitchat Losjöfestivalen?! Detta exlusiva event gömt långt ute i hälsingeskogarna!

Lo sa...

Jajjemensan, I art avslöjarN!