fredag 13 mars 2009

Ett hundrameterjättelångt inlägg bara för att jag kan!

Nu har jag retat Hanna med att inte blogga på en månad, så jag tror att det kan räcka nu. Det känns lite knäppt men ändå skönt att kunna säga att min frånvaro från cyberspejset inte har något som helst att göra med brïst på tid. Tvärtom. Det har helt enkelt funnits roligare saker att göra. Men det har ju gått en månad, så vi gör väl som på TV med en sjuhelvetses bildspäckad krönika om den gångna tiden. Så här såg det ut:

Anna och Marie, uppfyllda av kollektivismens überfluffmysiga ande, förenades i samboende i Flempan, så det firades galant med tårta och alkoholhaltiga drycker! Den stora lärdomen för aftonen var jag faktiskt är rätt snabb på att festpreppa, medan Hanna måste lära sig att skynda på sig själv och alla andra, hähä! Marie och Annas lägenhet är fantastisk btw, man kan hitta den med hjälp av alla sinnen förutom synen - det är SANT!


Fett med Norrland - ladies' prep i Björnkulla


Klippas luggar ska det göras också...


Frysan är klar i alla fall! Strike a pose!


Strajk ä pååws? Mja....


Mimmi visar! (Nej jag är inte gravid, tunikan är bara väldigt fluffig..)


Morris konverserar. Maria och Bea bara ler!


Sofia är så jäkla tuff! Hon är faktiskt så tuff att hon skaffat sig världens tuffaste gaddning.


Den enda som var snäppet tuffare var den helkroppstatuerade galiamelonen..


Det finns så fantastiskt många olika sätt att intaga snus...


Sussa hos Sofia i Huddinge, där fanns en intressant lapp i köket...!

Februari var inte bara vin och sång. En hemtenta i etnologi klämdes in, och även en hel del dumburkstittande. SVT har äntligen gjort Radiotjänst förtjänta av sin nesliga kvartalsavgift. 183 dagar med Tuva Novotny och Jonatan Rodriguez har varit över förväntan - och mer! Har fått en ny respekt för Damernas Värld som faktiskt tipsade om serien. Musikministeriet är också ett sjukt bra tillskott, precis som kulturmagasinet Hype, som visserligen inte är så nytt men ändå SÅ bra! Sköna intervjuer och "Veckans Noel"! Lo vill bli popkritiker, indeed.


Vackra Karin Winther leder SVT's Hype.

Februari var även en månad som genomsyrades av the tv-spel of awesomeness! Bioshock är storyn som jag önskar att jag skrivit.... så fantastiskt att lägga ihop alla små pusselbitar tills den fasansfulla helheten gör sig tydlig. Nu vill jag ha en Big Daddy-ragdoll! Men tills dess att Bioshock 2: Sea of Dreams behagar dyka upp, blir det genomkörare i repris av God of War 1 och 2 för den här newbien, i väntan på 3:an med kentaurer och hela tjofaderittan! Är sjukt sugen på Dante´s inferno också som beräknas komma i November (for mah birthday, aiiight!) och den här newbien, och även mytologimissbrukaren, tackar högre makter att det blir tredje persons perspektiv, då hon blir åksjuk för minsta lilla. Pinsamt, men sant.


Bioshock - the awesomness!¨


Dante's inferno - probably the awesomness too..

Februari kantades ändå av en hel del vin och sång. Många människor är födda i februari/mars (sluta pippa på midsommar, för faen!) och så även Sanna som bjöd till fest i sin tjusigt nya lägenhet (som får oss vanliga dödliga att känna oss som trailor trash av avund) på Östermalm. Aftonens lärdom var: Planera! Ta med CSN-kortet var du än går! Och att inte stänga in sig på toaletten med Marias katt... hon stirrar ut dig värre än Göran Persson!


En liten snabbis till Maria i Sickla. Frysan är uppenbart lycklig över detta..


Sanna förärades med en bok med brownierecept eftersom hon är en...brownie..?


Här sägs nåt roligt...


Frysan har roligt i alla fall!


Sofiorna också!


Häng på karlaplan, väntar på kollektiva färdmedlet


Passade på att fånga Maria i fågelperspektiv

Sedan bar det av till fjortisspäckade Viper Room aka Köttmarknaden, där det inte går mer än 10 min utan att någon juckar på en. Men det var bra musik så det tröstar vi oss med!

Nu orkar jag fan inte mer! Jag kommer blogga mer kontinuerlig, that's my vow. Annars ska Hanna få min Sex & the City-box! Men visst blev det långt?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jävligt schyssta bilder om inte annat! :) Du får allt ta och slänga upp dem på facebook. Kramen.

Anonym sa...

haha jaaa, det är nästan så att jag önskar att du inte ska blogga så mkt nu så att jag verkligen kan få den där boxen.. :P om några timmar är det sex and the city-kväll på kungsholmen, kanske dags att sova lite då.. :)