måndag 16 mars 2009

Alla herrar i SATC vill egentligen säga "I'm pregnant".

Jag tror jag drabbades av ett släng av ofrivilligt ego idag när Malin ringde och ville announca att hon och Cricke skulle ha gamergirl-special på Gamestation:

L: Neeeej, jag viiiiiiilll-inte-prata-i-telefon-i-direktsändning-för-jag-har-SÅÅÅÅÅ-ont-i-ryggen-så-jag-låter-nog-som-en-tantfarbror-och-jag-har-ju-varit-med-SÅÅÅÅ-många-gånger...! (Allt detta sagt med gnällig tantfarbror-röst)

M: Nej, alltså det är lugnt. Vi har redan tjejer till programmet, Sofia Hård, X-boxflickan... Jag tänkte bara om du ville kommentera i forumet.

L: Jaha.

(Heh... jag ska komma ner på jorden om en liten stund.)

Anyhow, Melodifestivalen behöver kanske inte kommenteras annat än med: Vilken jäkla helomvändning! Och Zelmerlöfs min! Oväntat men intressant resultat efter tittarnas röster. Det som är mer intressant än själva hysterin kring Melodifestivalen är att undertecknad faktiskt missade direktsändningen för första gången sen typ 1997 (jag ser det enbaaaart i popkritiskt syfte, jaaaa...ähum), så dagen efter smoothies(aka smuttis)kvällen med damerna, var jag tvungen att dodga varenda infernaliska löpsedel på väg hem och lalla högt för mig själv som Bingo-tanten för att inte nån främling skulle råka nämna nåt i lämmeltrafiken (även kallad SL). Not easy-peasy.

Men smuttiskvällen i lördags var en riktig sensation. Rosa drinkar med en droppe hemlig ingrediens och säsong 2 av Sex & the City och en hel del bristfällig kommunikation av freudiansk karaktär - kan det bli bättre? Nope, sweet, indeed.

Lo i mataffären: Nu måste vi ta en snuskig gurka!
Maria: Vaddå? Varför vill du ha en mosig gurka?


Maria preppar mixern med frukt och hindrar en hungrig Lo från att tjyvnalla!


Hanna (som inte lyckades fastna på bild) proppar den hungriga Lo'n med limewokad fiskgryta och spenatpasta - deliche!


Mimmi var också hungrig. På lantchips.


Nyttiga saker att doppa i klegg!


Smuttisar!!... med ett stänk Bacardi.


The T-shirt of ultimate awesomeness!


Bekväm position intas framför dumburken!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, mimmi gör en gollum nr 2. jag har då förståss patent på gollum nr 1 efter den vackra facebook bilden ;)
vill bara påpeka att du börjar bli dålig på att blogga igen. och att klockan är 02.55 och jag har bara pressat fram en halv sida till imorgon. JIPPI!! fy pippiiiip