lördag 25 april 2009

"Jag vill åka meeeer"

Ja, sjuttsingen! Igår var det genrep på Grönan och jag behövde inte jobba, vilket jag först surade över, men sen gladdes åt, eftersom det innebar att jag plus fyra medhavda peepz (syrran, Gordan, Maria och Deas) fick åka massa karuseller - GRATIS! Hur smutt är inte det? Jag tror nog att det var syster min som var gladast, med tanke på att hon är värsta karusell-junkien (det heter åkattraktion om man ska vara modern, men jag vägrar!). Det blev tradigt nog inget åkande av nya monsterberg-och-dalbanan Insane pga den dryglånga kön, men annars hanns det med rätt mycket. Relativt nya Kvasten var dock lite av en besvikelse. Liiite för kort, den tog ju slut när det precis började bli roligt (precis som dåligt sex! Hö hö höö...bara Maria fattar)

Jag vann ingenting på spel och lotteri! Inte minsta klistermärke vann jag! Men jag fick två tröstprisnallar. Inte en, utan TVÅ! Hur förnedrande är inte det? Blev smått avundsjuk på Marias Disco-drake... Men Hanna var en sötnos där hon kombi-sprang mellan spelbåsen och hejade på som cheerleader deluxe! Och så sprang jag in i min gamla Rockskole-ledare Nisse, som hade en skyffelliknande sak i handen. Han jobbar också på Grönan. Världen är liten. Faktiskt.

Bästa repliken för kvällen gav Maria när vi (som de enda vuxna människorna, som dessutom skrek, till skillnad från barnen) åkte bläckfisk-snurr-karusellen: "Jag är alldeles våååt!"

Syrran och Deas tiltade i Fritt Fall. Vi andra är mesar och avstod..

(Samtliga bilder är för övrigt hutlöst ninjade från Maria och Sofia)

Cool kids have fun...

Maria und Lo stoltserar med "jaktbytena" - peepzen runt omkring verkar inte lika lyckliga..?

2 kommentarer:

Sofia sa...

Haha, vi är som sagt bara avundsjuka! Deas är lätt snyggast! Nu far vi mot varmare breddgrader! Tack för att du bloggat! Något att fördriva tiden på Arlanda med....

Beatrice sa...

Tillskilland från mig vann ni ju något. FEM ÅR och ingen vinst på Grönan. Jag hoppas verkligen du jobbar i ett spelbooth och kan fuska mig en vinst. Min ära är ju.. borta.