fredag 3 april 2009

The weather is sweet

Life is good, i solen.

De senaste dagarna har varit sjukt produktiva, men ändå inte, och fantastiskt sköna! Onsdagen var det befattningsutbildning för spel och lotteri på Gröna Lund, vilket resulterade i kronisk förvirring och för små arbetskläder, även för de tunnaste size zero-tjejerna! Men det ska bli skitkul att jobba på det gröna nöjesfältet i sommar! Och både Hanna och Anna ska vara där - jag snuffsar in mig i den kollektiva gemenskapen!

Gårdagen gick till en början åt till att låna böcker och kopiering åt Maria i sann kriminell anda. Hanna skulle också delta i det kriminella beteendet, men hon fick ligga hemma, sjukstackarn! När samtliga böcker införskaffats ställde vi oss i solen och snaskade i oss vårens första glass - Marias (nya Magnum) var sjukt dyr, men en flashig låda ingick! Min juligt kryddiga Magnum Mayan Mystica tyckte hon smakade jordgubb...befängt, kvinna! Sedan vankade vi iväg mot Söder och återlämnade en mystisk lånad bok, som inte syns under mina utestående lån på nätet - en spökbok!!!



Vi lyckades promenixa vilse en stund tills vi kom till Nürnberggången (what the F***?!) och i fjärran kunde skåda Medis där det i solskenet intogs grekisk street food med g-u-d-o-m-l-i-g tsatziki! Den var så god att den knullade i munnen (yep, jag sa det, Maria). Vi avrundade de sista timmarna med lite soft shopping i Söderbutikerna. Hittade en jättefin kjol på MONKI som blev min efter givna argument från Maria. She's very persuasive.

Good day, indeed. Nu ska jag hänge mig mitt diskberg (som för övrigt är det största som jag sett sen Malin och jag bodde i 39:an i Falun och hade tenta och rörlig bild-inlämningar samtidigt), boka biljetter till Söderhamn och preppa för filmkväll i Sickla!

3 kommentarer:

Clownmat sa...

Äre påsk du ska hem till ellah?? Jag blir också hemma då, fredag-måndag skulle jag tro.

Mary sa...

haha du är cräjzy woman! Man kan inte säga så, jag blir generad..hehe.

Lo sa...

Clownmat: Yes, påsk it is! fredag till söndag! stråla samman, kanske?