tisdag 3 februari 2009

Retrospektiv nr. 2

På lördagen vankades det fest med spexare plus JMS-skrap (Sofia uttryckte det så snyggt så jag snor det, mouhhahha!) hos Anna i ett av Flempans eminenta regnbågshus, så undertecknad drog med Deas (har fått klagomål över tituleringen "snubben" som jag själv tycker är ytterst kärleksfull) plus Hanna och Mimmi för lite vin och sång! Men det var lättare sagt än gjort med Hannas höghusklackar (varav den ena gick sönder senare på kvällen) kombinerat med snorhalt vägunderlag. Men party-posset hittade fram, så försmäkta icke! Tur att det finns folk som kan navigera åt mig, för jag är tydligen färgblind när det kommer till regnbågshusen. Huvva!

Spexare med en twist av journalister smakar gott. Och efter en halv flaska rödvin kunde varken Mimmi eller Lo erinra sig att de varit i panikbehov av att låna damrummet på väg till Hälsovägen (nej, det var inte som Håkan - "pappa, jag är inte kissnödigt längre" - I assure you!) Det verkar btw som att norrlänningarna dominerar det stockholmska akademifältet - fett stolt! Sofia (jag är SÅ HÄR intresserad av den halva lediga lägenheten om den står kvar) har nog världens vackraste dialekt! Jag vill också vara mästare över mitt egna Hälsingemål, är svårt att behålla den när man är så pinsamt lättpåverkad av andras dialekter. But I'm working on it!

Jag drömde om frukthattar senare på natten. Tror det har nåt att göra med pendeln.. Hm.


Hanna und Mimmi - Norrlands guld!


Anna berättar den legendariska historien om den legendariska flaskan..!


Lo und der Deas - slightly dragna..


Der Anton und der Johan: "Tihi...."


Pendelstationshäng med Sofia - Norrlandpower, aiiight!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men om du är pinsamt lättpåverkad när det kommer till dialekter så får du helt enkelt börja hänga mer med mig ;)

Det är lite oklart hur länge lyan kommer att vara ockuperad av min älskade Anna, men mest troligt kommer hon att flytta ut under sommaren. Håll till godo!

Tack för en trevlig kväll! Vi kör igen på lördag.

Anonym sa...

Jo, kan inte förnekas att min norrländska blivit mer utpräglad sedan jag flyttat t Sthlm..

Jättekul att läsa vad du har för dig, och älskar ditt språk! Du har ju alltid haft din egen stil men den har ju definitivt förfinats och nu är det som ögongodis för lässugna!
Bor ju oxå i Flempan, så kika in någon dag om du har tid över!

Kram maja