tisdag 3 februari 2009

Ett inlägg präglat av efternamn för det är coolness!

Jag lever i retrospektiv, indeed.

Jag blev så in i Norden överrumplad i fredags på pendeltåget från campus. Jag hade liksom nada, nothing, noll studie-commitment för helgen! (Seriöst, det här händer ju aldrig!) Vad göra?! Jo..... man åker till Fruängen och goffar garam masala med Svensson! Fruängen är nostalgi, blev mycket häng där i de ljuva(?) tonåren. Svensson imponerade varmt med sin och Eriks (vågar inte stava hans efternamn) tjusiga lägenhet. Nej, jag är inte aaaaaalls avis och bitter med tanke på att jag bor i en skokartong i the middle of nowhere. Nej, faktiskt, det var jättefint! Nyckelhängaren i badrummet var särskilt.. originell, hähä! Och lika säng har vi också - Malm is the shit!

Färdigproppade med masala bar det av till Centralen för att plocka upp Söderberg, som fått den mest fashionabla idén att lämna Falun för att spendera helgen i huvudstaden. Söderberg var hungrig och ville ha en banan. Det blev en dyr banan. Lågkonjunkturen är inte att leka med, kids! Efter bananätandet styrdes kosan mot Fridhemsplan och Klippodrom. Djurfeldter var mitt i en seriös gallring av Ericssons barr. Ericsson hade också fått ett släng av fashionabel idé och lämnat Leksand för Estockholmo.

Djurfeldter tjänade bra den kvällen - både Söderberg och Svensson ville få frippan uppsnajsad. Undertecknad blev klippt en vecka tidigare och fick nöja sig med bedriften att beställa falafel på grillen mitt emot och ändå få kebab. Fast det gjorde inte så mycket, för falafeln var rätt smulig, avslöjade Söderberg.

När klippandet tagit slut landade vi, minus Ericsson och Svensson, i Djurfeldters zebrarandiga lya i Husby-hooden. Där flödade vin och cider varvat med Dropkick Murphys och Scattegory - jag tror jag vann. Ingen, jag repeterar ingen, valde Pizza som maträtt på P!! Sen vet jag inte riktigt, jag verkar inte bli onykter längre, bara sjukt sömnig, men minnesluckorna är visst desamma oavsett. Djurfeldter steker ägg helt fulländat i alla fall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag, å min sida, kan inte hjälpa att bli kalasfull JÄMT :P Bytas?

Lo sa...

Varannan vecka, kanske...!