onsdag 4 februari 2009

Battlefield hushåll!!

Idag var det tänkt att Lo i all sin ledighet skulle förkovra sig i makabra ämnen som kultur och etnecitet genom Beatriz Lindvists Drömmar och vardag i exil, men så visade sig lyan vara fantastiskt skitig, så i en kraftansträngning tillsammans med snubbot (förlåt, Deas menar jag) blev det värsta överambitiösa storstädningen. Av någon anledning har jag blivit utnämnd till alla-äckliga-vrår-såsom-toalett-och-allt-äckelgojs-som-blivit-radioaktivt-under-micron-ansvarig. Uäck, säger jag. Men ingen kan kalla denna gamla hemtjänstsamarit för pimpinett! Jag drog på mig kirurghandskarna och skrubbade för knug (ja, felstavat, tjiho) och fosterland! I tider av sanitära konflikter i hemmet är klorin, stålull och allrent från Willys din tyngsta ammo!

Rent blev det i alla fall, och jag har t o m lyckats sortera bort 2 par skor, vinter-Conversen och ett par cammo-flipflops, som fick flytta ner i förrådet. De som vet om mitt genanta skoberoende förstår vilken uppoffring detta är för mig. Och ni som inte gör det än... kommer förstå tids nog.

Jag hade ett skinande rent kök i sisådär en halvtimme. Sen behövde jag skita ner lite, så jag slängde ihop Game Reactor-Petters (praktiskt all mat som lagas på Skolvägen just nu inspireras av Petter Hegevalls blogg - Petter är God of Foods) tacogratäng - sjuuuukt god, men nu har jag tomatkrossfläckar över kaklet igen. Suck.

Plugga? NEJ!!! SPELA NYA CUSTOM MADE-BANOR I LITTLE BIG PLANET - JAAAAA!

Hittade en sjukt bra Super Mario Bros-variant: Super Sack Bros - the awesomeness! Lite dinosaurier och tivolin blev det sen och en jävla klurig Matrix-bana som fick mig att slå över till grinig kärring, men annars så! Snubbot (ja förlåt då, Deas!) tog ner God of War-outfit åt mig, så nu är jag nöjd som faen! Jag kan ha Blades of Chaos till tyllkjolar och älvavingar såväl som till höftskynke och gladiatorsandaler - a-w-e-s-o-m-e-n-e-s-s.


The vengeful Spartan -Kratos!..ähum, Sackboy.

Inga kommentarer: