lördag 8 augusti 2009

Random inlägg för att jag fick ledigt från jobbet

Hej, jag heter Lo och jag har UVI, aka urinvägsinfektion. Japp, det är SÅÅÅÅ olidligt så jag måste dela med mig av detta horribla tillstånd som jag är i. Var tvungen att kravla mig ut från badrummet nyss. Så olidligt är det. Satt i telefonkö i en halvtimme för att sedan bli tvungen att prata med en sur kärring (som upenbarligen inte gillar eller bryr sig om människor) på jourmottagningen i Åkersberga. Läkartiden krockade naturligtvis med jobbet så det blev massa samtal fram och tillbaka till Medarbetarservice, men de är snälla och chefen också, så jag fick ledig trots att jag med gråten i halsen lovade att jag kunde skynda mig till jobbet direkt efter. Finisar!

Dagen är inte så hemsk ändå. Solen lyser och min Norslundsmaffia från Falutiden är nere och hälsar på! Det är underligt men vackert hur människor kan vara så långt ifrån varandra, men i den stund man sammanstrålar är det som om det är ännu en mysdag med godispåsar och Love film-rullar i 51:ornas soffa. Med er, flickor, står tiden sti ll. Men min värld, den får ni att snurra.

På tal om UVI och citrusfrukter som innehåller c-vitamin som är bra mot just UVI, måste jag uppmärksamma det största som hänt sedan Tiptop's återkomst:

CITRONFANTA ÄR TILLBAKA!!!!!
I en butik när dig, aaiiiight!

Inga kommentarer: